Elöljáróban érdemes tisztázni, hogy mit is jelent az inbound marketing. Ez a fajta marketingstratégia kifejezetten azt tűzi ki célul, hogy az érdeklődőt valamilyen formában értékhez juttassa.
Tehát például a weboldalon felugró irreleváns reklámokkal szemben egy ingyen letölthető e-könyvet, esettanulmányt kínál.
Az inbound marketing általában embert próbáló és időt kívánó választás, azonban a megtérülése sokszoros a hagyományos marketinggel szemben. Hogyan állítsunk össze smart célokat az inbound marketing terén?
A smart cél vagy intelligens célkitűzés jelentéséről egy előző bejegyzésben már esett szó, így ennek részleteibe most nem megyünk bele.
Csak röviden: A smart cél olyan konkrétan meghatározott, jórészt rövid távú cél, mely reális, mérhető, végeredménye kézzelfogható. 5 összetevő jellemzi, ezek a specifikusság, a mérhetőség, az elérhetőség, a relevancia és az időzítés.
Nézzük meg konkrét példákon keresztül, hogy a smart célkitűzéseket miképpen lehet kamatoztatni az inbound marketing világában.
- példa: E-könyv írása és ingyenesen letölthetővé tétele
Specifikusság: Szeretnék megírni egy e-könyvet, amely a hatékony tárgyalási technikákat dolgozza fel. A könyvet vállalkozásom weboldalán kívánom letölthetővé tenni azon felhasználók részére, akik feliratkoznak a hírlevelemre.
Mérhetőség: Az e-könyvet előzetesen 10 oldalasra tervezem, így napi 2 oldal írásával 5 nap alatt szeretném befejezni a projektet.
Elérhetőség: Mivel a blogírás terén már rendelkezem gyakorlattal, és egy online közösségi csoportban szerkesztői segítséget ajánlottak fel, így a projekt kivitelezhető számomra.
Relevancia: A célközönségemet nagyrészét üzletemberek adják, így a hatékony tárgyalási technikák elsajátítása releváns tartalmat nyújt nekik.
Időzítés: Az e-könyv elkészítése 5 nap, míg a szerkesztési feladatok 2 napot igényelnek. Az e-könyv letöltésének elérhetőségét 6 hónapos periódusra tervezem.
Smart cél: Hatékony tárgyalási technikák címmel szeretnék letölthető e-könyvet létrehozni vállalkozásom weboldalára, mellyel 6 hónap alatt 250 új hírlevél feliratkozót kívánok elérni.
2. példa: Webinárium (webkonferencia, online szeminárium) sorozat létrehozása
Specifikusság: Szeretnék egy szakmai online konferencia sorozatot létrehozni, melynek során videós kapcsolat keretei között oszthatnánk meg a tapasztalatainkat az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel.
Mérhetőség: A webinárium előzetes regisztrációhoz kötött. Noha ez lesz az első ilyen jellegű projektem, a konkurencia nyilvános adataiból kiindulva 100-120 fő regisztrációjára és aktív résztvevőre számítok.
Elérhetőség: Facebook csoportomban többen is jelezték, hogy igényelnék a mélyebb szakmai elemzéseket, tapasztalatcseréket. Az eseményt első ízben a közösségi oldalakon szeretném meghirdetni.
Relevancia: A szakmai tartalom miatt a webinárium releváns a vállalkozásom profiljára nézve, így bízhatok a téma iránt érdeklődők jelenlétére. Mivel a videóközvetítés ingyenes, így azonban az sem költségkiadás, ha irreleváns látogatók is érkeznek.
Időzítés: Egy-egy online szemináriumot hozzávetőleg háromnegyed órásra tervezek, ehhez természetesen még hozzáadódnak az esemény végére szánt kérdések és válaszok.
Smart cél: Szeretnék létrehozni olyan – egyenként háromnegyed órásra tervezett – webinárium sorozatot, melynek során szakmai tartalmakat, tapasztalatokat osztanánk meg az érdeklődőkkel. Az esemény előzetes regisztrációhoz kötött, hozzávetőleg 100-120 főre számítok.
Facebook Hozzászólás