Versenyképességi kihívások Németország autóiparában

A német autóipar jelenlegi versenyképessége aggodalomra ad okot az ágazat vezetőjének, amint azt a Verband der Automobilindustrie (VDA), az autógyártók és autóipari beszállítók érdekképviselete elnöke, Hildegard Müller, egy friss interjúban hangsúlyozta. Az észrevételek a müncheni autóipari és mobilitási kiállítás (IAA Mobility) előtt merültek fel, ahol Müller a német autóipar helyzetét értékelte.

Müller elismerően szólt a német autóipar innovációs és kutatás-fejlesztési képességeiről, ugyanakkor megjegyezte, hogy Németország elveszítette versenyképességét mint termelési bázis. Az alacsony versenyképesség hátterében több tényező is áll, például a magas energiaárak, az adóterhek és járulékok magassága, valamint a túlzott bürokrácia. A nyersanyagellátás biztonságának hiánya és a nemzetközi kereskedelmi megállapodások hiánya is súlyos problémát jelentenek.

A német autóipar a következő öt évben több mint 250 milliárd euró értékben tervez beruházásokat végrehajtani az innováció és kutatás-fejlesztés terén, további 130 milliárd eurót pedig üzemek korszerűsítésére fordítanak. Azonban Müller rámutatott, hogy más régiók, például az Egyesült Államok, sokkal versenyképesebbek, és gyakran vonzóbbak a beruházások szempontjából.

A magas energiaárak is aggasztják a német autóipar szereplőit, kijelentve, hogy Németországban az energia az egész világon a legdrágább. Ezzel szemben például Amerikában az állam megfelelő keretfeltételeket teremt az ágazat számára, beleértve a megfizethető energiaellátást és a nyersanyagellátás biztonságát.

A VDA évente megrendezett autókiállítása, az IAA Mobility, amely 2021 óta Münchenben zajlik, jelzi az autóipart formáló digitalizáció hatásait. Az autók gyártása és értékesítése helyett az esemény fókuszába most a mobilitás került, és olyan vállalatok is részt vesznek, mint az AWS, Microsoft és Accenture, továbbá a Google, LG és Samsung.

Az idei IAA Mobility-n több száz vállalat vesz részt, és a nem németek aránya az előző évhez képest jelentősen nőtt. Az ázsiai látogatók 41 százalékkal a legnagyobb külföldi csoportot alkotják, és az eseményre várhatóan mintegy 700 ezer látogató érkezik.

Forrás: MTI

Facebook Hozzászólás

Recommended For You

About the Author: Gazdasagi Guru